Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene al Republicii Moldova

Ambasada Republicii Moldova în Federația Rusă

A A A

Linia de urgenţă a Ambasadei Republicii Moldova:
+7 929 964 9079
Atenţie! Exclusiv pentru cetăţenii Republicii Moldova care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă (accidente cu victime, decese, calamităţi şi alte situaţii de pericol sau cu caracter extraordinar).
La acest număr de telefon NU se furnizează informaţii consulare.

Buletin de identitate

I. Informații generale

 

Buletinul de identitate al cetaţeanului Republicii Moldova se eliberează cetăţenilor cu domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul Republicii Moldova, pentru a fi folosit pe teritoriul ţarii şi peste hotarele ei în conformitate cu acordurile internaţionale pe termenele:

 

de la naștere până la 10 anide la 16 până la 25 anide la 45 ani – pe viață
de la 10 până la 16 anide la 25 până la 45 ani 

  

Actualmente sunt valabile următoarele modele de buletine de identitate:

 

 

II. Cazurile de eliberare a buletinului de identitate:

 

  • prima adresare (în cazul în care persoana nu a deţinut act de identitate de uz intern);
  • preschimbarea paşaportului de tip sovietic (modelul anului 1974), buletinului de identitate provizoriu sau a actului de identitate provizoriu (formularul nr.9);
  • schimbarea, modificarea, rectificarea sau completarea datelor cu caracter personal;
  • constatarea inexactităţilor, erorilor, falsurilor în înscrisurile din documente;
  • schimbarea domiciliului;
  • schimbarea denumirii sau a rangului localităţilor, străzilor, de renumerotare a imobilelor sau de rearendare a acestora, de înfiinţare a localităţilor, a străzilor; în caz de modificare, rectificare sau de completare a datelor adresei de domiciliu;
  • pierdere, furt sau deteriorare;
  • expirarea termenului de valabilitate;
  • dobândirea sau redobândirea cetăţeniei Republicii Moldova;
  • repatriere;
  • la solicitarea titularului.

 

III.Depunerea cererii:

 

  • Cererea pentru eliberarea buletinului de identitate se depune de către solicitant, în țară, la secţiile (birourile) evidenţă şi documentare a populaţiei din rază de domiciliu sau reşedinţă a solicitantului.
  • În străinătate, cererea se depune la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale Republicii Moldova, iar în lipsa acestora, în statele de reşedinţă a solicitanţilor, la orice altă misiune diplomatică sau oficiu consular de peste hotare.
  • În cazul minorilor și persoanelor plasate sub tutelă sau curatelă, în calitate de solicitant pentru eliberarea buletinului de identitate acţionează reprezentantul legal al acestuia, cu condiţia prezenţei obligatorie a persoanei reprezentate. Pentru persoanele imobilizate, aflăte la tratament forţat, arest preventiv sau în detenţie, cererea poate fi depusă prin reprezentant.
  • Pentru copiii separaţi de părinţi, asupra cărora nu a fost instituită tutela sau curatela sau aflaţi în serviciile sociale de plasament (casă de copii de tip familial, casă comunitară, centru de plasament temporar, alt tip de instituţie rezidenţială) cererea se depune, corespunzător, de autoritatea tutelară sau de administraţia instituţiei respective.
  • Pentru persoanele imobilizate, aflate la tratament forţat, persoanei aflate în arest preventiv sau în detenţie, cererea poate fi depusă prin reprezentant.

 

IV.Documente necesare a fi prezentate:

 

(A) Perfectarea buletinului de identitate pentru persoanele care au atins vârsta de 18 ani

 

Pentru eliberarea buletinului de identitate al cetățeanului Republicii Moldova, solicitantul prezintă următoarele documente, după caz:

 

  • certificat de naştere moldovenesc în original;
  • buletin de identitate moldovenesc în original. În cazul în care buletinul de identitate a fost pierdut sau furat, solicitantul va completa o declaraţie de pierdere/furt, în cadrul oficiului consular la Moscova;
  • paşaportul pentru călătorii în străinătate în original valabil;
  • certificat de căsătorie/divorţ moldovenesc în original (după caz);
  • certificat de naştere moldovenesc al copilului minor (doar a copiilor cu vîrsta de pînă la 16 ani) (după caz);
  • 2 fotografii color de mărimea 35x45 mm şi două fotografii color, mate, de mărimea 100x150 mm. Cerinţele faţă de fotografii le pute-ţi găsi aici;

 

La Ambasada Republicii Moldova la Moscova urmează a fi achitată taxa, care constă din: 

taxa consulară 30 euro;

TAXA AFERENTĂ-9, 10, 11 euro (conform termenului de perfectare);

costul buletinului de identitate – care poate varia în funcţie de:

 

Serviciul prestatPerioada perfectăriiTaxa ÎS CRIS REGISTRU
Perfectarea buletinului de identitate al cetăţeanului
Republicii Moldova pentru cetăţenii aflaţi temporar în străinătate,
prin intermediul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale RM (CA)
30 zile calendaristice6 euro
15 zile calendaristice10 euro
5 zile lucrătoare19 euro

* Cererile recepţionate se expediază de către Ambasada Republicii Moldova la Moscova în adresa Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor al Republicii Moldova, care va examina dosarul şi va perfecta buletinul de identitate nou.

* Termenul mediu de obţinere a buletinului de identitate prin intermediul Ambasadei este de două luni, iar în cazul în care solicitantul optează să-şi perfecteze actul de identitate în regim de urgenţă (ex.: 5 zile lucrătoare în Republica Moldova), termenul va fi de pînă la patru săptămîni.

* Taxa se va achita în ruble potrivit cursului BC a FR la ziua adresării.

 

(B) Perfectarea buletinului de identitate pentru persoanele care nu au atins vârsta de 18 ani

 

Pentru eliberarea buletinului de identitate al cetățeanului Republicii Moldova, solicitantul prezintă următoarele documente, după caz:

 

  • buletin de identitate valabil sau paşaport pentru călătorii în străinătate valabil în original al reprezentantului legal;
  • certificat de căsătorie/divorţ moldovenesc în original al reprezentantului legal;
  • certificat de naştere moldovenesc în original al minorului;
  • certificat medical cu grupa sangvină al minorului – doar la prima documentare;
  • paşaportul pentru călătorii în străinătate în original al minorului (după caz);
  • 2 fotografii color de mărimea 35x45 mm şi două fotografii color, mate, de mărimea 100x150 mm. Cerinţele faţă de fotografii le pute-ţi găsi aici;
  • acordul unuia din părinţi privind eliberarea buletinului de identitate pe numele minorului, autentificat în ordinea stabilită de lege.

 

La Ambasada Republicii Moldova la Moscova urmează a fi achitată taxa, care constă din:

 

taxa consulară 30 euro;

TAXA AFERENTĂ-9, 10, 11 euro (conform termenului de perfectare);

costul buletinului de identitate – care poate varia în funcţie de: 

 

Serviciul prestatPerioada perfectăriiTaxa ÎS CRIS REGISTRU
Perfectarea buletinului de identitate al cetăţeanului
Republicii Moldova pentru cetăţenii aflaţi temporar în străinătate,
prin intermediul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale RM (CA)
30 zile calendaristice -
15 zile calendaristice10 euro
5 zile lucrătoare19 euro

* Cererile recepţionate se expediază de către Ambasada Republicii Moldova la Moscova în adresa Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor al Republicii Moldova, care va examina dosarul şi va perfecta buletinul de identitate nou.

* Termenul mediu de obţinere a buletinului de identitate prin intermediul Ambasadei este de două luni, iar în cazul în care solicitantul optează să-şi perfecteze actul de identitate în regim de urgenţă (ex.: 5 zile lucrătoare în Republica Moldova), termenul va fi de pînă la patru săptămîni.

* Taxa se va achita în ruble potrivit cursului BC a FR la ziua adresării.

 

V.Identificarea

 

Minorii și persoanele plasate sub tutelă sau curatelă se identifică de către reprezentantul legal în temeiul declaraţiei pe propria răspundere, depuse în scris în faţa persoanei responsabile din cadrul misiunii diplomatice şi oficiului consular al Republicii Moldova.

 

Identificarea persoanelor care au atins vîrsta majoratului şi pînă la momentul adresării nu au fost identificate sau identificarea anterioară a acestora nu poate fi probată se face în temeiul declaraţiei în scris pe propria răspundere a solicitantului şi a soţului (soţiei) sau a solicitantului şi a unei rude de gradul I-III. În aceste cazuri, după posibilitate, se prezintă suplimentar alte documente justificative, eliberate de autoritatea administraţiei publice locale sau de altă instituţie de stat, care dispune de informaţie despre persoana în cauză (livret militar, carnet de pensionar, certificat de la locul de studii sau muncă, titlul de călătorie etc.), dacă acestea contribuie la stabilirea identităţii persoanei.

 

Dacă persoana care urmează a fi identificată este titular al unui act de identitate eliberat de autorităţile altui stat, acest act este echivalent cu declaraţia soţului (soţiei) sau rudei de gradul I-III a solicitantului.

 

În cazul persoanelor aflate la tratament prin constrîngere, arest preventiv, în detenţie sau reţinute de organele competente şi care nu au asupra lor acte de identitate, identificarea se efectuează de către instituţia respectivă, cu întocmirea avizului în acest sens. La identificare se utilizează resursele informaţionale de stat (automatizate şi neautomatizate).

 

În cazul în care nu este posibilă identificarea persoanei în condiţiile expuse, identitatea acesteia se stabileşte de către instanţa de judecată.