
ATENȚIE! Angajații Ambasadei nu efectuează programarea pentru servicii, va puteți programa personal online pe pagina oficială WEB a Ambasadei sau la următorul link - https://ambasada-r-moldova-in-f-rusa.reservio.com/
- Costul serviciului constituie 102 de euro
- Termenul de examinare a cererii este de circa 2.5 luni
Plata este efectuată în ruble rusești conform ratei comerciale de schimb valutar la data achitării/prestării serviciului.
Cererea privind perfectarea emigrării autorizate în străinătate se depune de către solicitant la subdiviziunile teritoriale ale Agenţiei Servicii Publice sau Ambasadă. La Ambasadă documentele se depun în original și în copii (trei exemplare ).
Autorizarea emigrării este permisiunea oficială a autorităţilor Republicii Moldova privind plecarea pentru stabilirea cu domiciliul în străinătate. Reprezintă o mențiune aplicată în pașaportul cetățeanului Republicii Moldova ca urmare a autorizării emigrării cetățeanului Republicii Moldova pentru stabilirea cu domiciliul în străinătate sau ca urmare a constatării faptului stabilirii cetățeanului Republicii Moldova cu domiciliul în străinătate. Obţinerea autorizării pentru plecarea cu domiciliu permanent în Federația Rusă nu afectează cetăţenia persoanei sau drepturile de cetăţean al Republicii Moldova. Ulterior aprobării emigrării autorizate, buletinul de identitate se retrage și se anulează. De asemenea, va fi radiată adresa de domiciliu din RM.
De serviciu beneficiază cetățenii Republicii Moldova cu domiciliul și/sau reședința temporară pe teritoriul Republicii Moldova care vor să-și stabilească domiciliul în străinătate, precum și cei care de iure sunt înregistrați la domiciliu și/sau la reședința temporară pe teritoriul Republicii Moldova, dar de facto nu domiciliază în Republica Moldova și cei care de iure și de facto nu domiciliază pe teritoriul Republicii Moldova și prezintă dovezi privind stabilirea domiciliului în Federația Rusă.
Obținerea autorizării pentru plecarea cu domiciliu permanent în străinătate nu afectează cetăţenia persoanei sau drepturile de cetăţean al Republicii Moldova.
- Certificatul de naștere.
- Actul de identitate (buletin de identitate).
- Pașaportul cetățeanului Republicii Moldova.
- Certificat de căsătorie și/sau divorț și/sau certificat de deces al soțului.
- Certificatele de naștere ale copiilor minori.
- 4 fotografii color, 35 x 45 mm.
- Dovada achitării taxelor şi a tarifelor stabilite pentru prestarea serviciului.
- Certificatul de naștere al copilului.
- Actul de identitate (buletin de identitate), pentru copil care a atins 14 ani.
- Pașaportul cetățeanului Republicii Moldova.
- Consimțământul copilului pentru stabilirea cu domiciliul permanent în Federația Rusă, autentificat de notar/persoane abilitate (pentru copil care a atins 14 ani).
- Actul de identitate și consimțământul (autentificat de notar) celuilalt părinte pentru stabilirea cu domiciliul permanent în Federația Rusă a copilului.
- 2 fotografii color, 35 x 45 mm.
- Certificatele de adopţie şau de stabilire a paternităţii.
- Extras de pe actul de căsătorie, în cazul divorțului.
- Extras de pe actul de naștere al copilului, în cazul în care în rubrica Părinții, numele și prenumele tatălui au fost indicate din spusele mamei.
Notă: Documentele se prezintă în original și în copii (trei exemplare).
La data depunerii cererii pentru autorizarea emigrării, termenul de valabilitate al paşaportului solicitantului nu trebuie să fie mai mic de 6 luni. În cazul în care solicitantul nu deţine paşaport sau deţine paşaport nevalabil sau solicită eliberarea celui de-al doilea paşaport, cererea pentru eliberarea paşaportului se depune concomitent cu cererea pentru eliberarea autorizaţiei de emigrare, cu condiţia ca termenul comenzii serviciului de autorizare a emigrării să nu depăşească termenul comenzii serviciului de eliberare a paşaportului.
Serviciul de autorizare a emigrării pentru copilul care emigrează împreuna cu cel puţin un părinte se prestează în mod gratuit.
Copilul născut din părinţi cetăţeni ai Republicii Moldova stabiliţi cu domiciliul în străinătate şi care nu s-a repatriat până la atingerea majoratului se consideră emigrant. În cazul în care unul dintre reprezentanţii legali ai copilului este domiciliat în Republica Moldova, iar celălalt în străinătate, reprezentanţii legali decid de comun acord domiciliul copilului, cu consimţământul acestuia dacă are vârsta de peste 14 ani. Declaraţia reprezentanţilor legali în acest sens şi consimţământul copilului se autentifică de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie.
